Värmen är inte alltid god

Underbart med sommar och värme.
Hade en tant när jag jobbade dagtid på äldreboende som alltid sa "värmen är god".

Men har dom senaste två dagarna upplevt något annat.
Missförstå mig rätt. Det är så skönt med sommaren äntligen. Men den här klibbiga otroliga värmen har inte varit fantastisk för min mage. Inget som helst sug efter mat eller dryck.
Vilket förstås märks i energinivån när jag inte äter som jag borde.

Och så här märkbart påverkad av solen och värmen var jag aldrig innan operationen. Då kunde jag äta i alla väder. Och vad som helst.

Det är sånt här som ändå är fantastiskt tycker jag. Hur kroppen påverkas och förändras vid viktnedgång.
Både positivt och negativt.

Jag och lillebror var ute och plockade björk till midsommarstången. Och det var ungefär det jag orkade göra.
Kände mig som en väldigt tråkig faster som inte orkade leka med syskonbarnen.

Dick var det inte bättre idag. Gick till affären med Jonathan sen var jag tvungen att åka hem och vila.

Imorgon hoppas jag på en solig dag men kanske inte riktigt lika varm.

Har ni haft en bra midsommar?

Kommentarer :

#1: Nina Frogner

Hej!
Jag är själv op:ad sen 2012 o brukar göra smoothies de dagar det är besvärligt att få i sig tillräckligt. Man kan ju göra näringsrika drycker som ger energi menar jag. Jag kan inte påstå att jag inte är sugen på mat utan det handlar om orken att GÖRA mat för min del. Märker att jag fått i mig för lite när sockret svajjar.
Hoppas du får rätt på det!

Svar: Jag gillar att laga mat. Men såklart orken tryter här med. Speciellt dessa varma dagar. Försöker äta mat som är kall och lätt då. Men dessa två dagar var det verkligen inget som smakade eller ens lockade. Men nu är jag på banan igen och äter som vanligt.
Cicci

skriven

Kommentera inlägget här :