Vuxna i barnkläder

Nu låter väl jag tråkig och dum. Men något jag reagerar på är när vuxna köper kläder på barnavdelning.
Visst några kanske är så små att vuxna plagg är för stora. Men i dag har h&m storlek 32 i plagg och jag har sett på Gina att det finns XXS.

Så min fråga är varför dom som kan men inte behöver köpa barnkläder gör det?!

Visst ibland tänker jag att jag också skulle vilja ha en tröja med Minioner på.
Jag tänker då att jag kan söka på nätet och hitta någon i vuxen storlek. Inte ställa mig och kolla efter största tröjan på barnavdelningen.

För hur jag än vrider och vänder så är jag 29 och inte 9.

Jag skulle skämmas lite över att köpa kläder på barn till mig själv. Jag vill inte ha samma kläder som en 10 åring när jag är 30. Finns inte på min karta.

Kan tycka att mina syskonbarn har något fint plagg då och då. Men då tänker jag att synd att det inte görs i vuxenstorlek. Inte går jag och letar efter största storleken på barn.

Låt barnen ha sina kläder i fred.

Tänk om jag skulle ha Jontes kläder. Nu är Jonte bara 2 år. Så det är ju omöjligt.

Kommentera inlägget här :