Hösten eller sköldkörteln

Jag är inne i någon fruktansvärd period just nu.
Energinivån är låg och jag tvingar mig själv att göra saker. Jag är frusen nästan hela tiden och kalla händer och fötter.
Så är det humörsvängningar som ibland kan bero på PMS och ibland beror det på ingenting.
Så är jag just nu motivationshandikappad när det gäller träning och massa annat.

Så finns det en del andra symtom som stämmer med hypoteryos.
Liten del av mig hoppas att det är det. För det är inte så svårt att åtgärda. Värre om det är någon höstdeprission.
Möjligheten att det är hypoteryos är rätt stor. Eftersom jag har ätit levaxin tidigare i livet så skulle det inte heller vara så konstigt. Min kropp har ju gått igenom en del det senaste åren. Så hormonerna i kroppen kan nog vara i ett enda mishmash.

På tisdag ska jag tvinga mig att ha bakdag. Är sugen på att baka. Dock lite svårt att få tummen ur rumpan att dra igång en hel dag med bara bakning.

Ikväll började jag gråta för att jag verkligen kände mig så låg på energi eller motivation. Inte sån orkeslöshet som är när man är trött.
Ledsen för att jag vill göra saker men kroppen vill inte.

La mig för att sova en stund och jag sa till Martin att vi kunde käka något någonstans när jag vaknade.
Men när jag vaknade och hade varit vaken ett tag så gick det inte.
Jag ville men kroppen bara skrek att jag skulle ligga kvar i sängen.
Jag kunde verkligen inte. Då blev jag mer ledsen för det. Men nu är det bara samla ihop sig och ladda om för sista natten för den här helgen.

Så tror jag Martin försökte muntra upp mig. Men det gick liksom inte. Så vet jag att han gärna gör saker med mig. Så då känner jag dåligt samvete för att jag inte orkade.
Och jag börjar nästa gråta nu när jag skriver det.

Som tur ska jag lämna blodprov i veckan. Så jag får reda på det här.
Kan tänka mig att det kan vara lite järnbrist också.
Men det återstår att se den 28/10 när jag ska till doktorn

Kommentera inlägget här :