Det går framåt

Igår (fredag) under sjukgymnastiken så mätte vi antal grader jag kan böja på knät. Sedan jag började träna ute i gymmet så har jag haft 88 grader. 

Men i fredags när Maria bad mig dra foten längs med britsen så kom jag upp i 90 grader. 
Men så tänkte jag att det kanske går mer när man kör benpressen. Dock gjorde det ont när jag satt där i kläm.  Men graderna blev 91 92. Så det tar sig! 

På måndag får jag belasta fullt på vänster. Det känns både bra och läskigt. 
Idag fick jag för mig att jag skulle köra bil. Sagt och gjort så tog jag en tur med lillebror. 
Det gick över förväntan måste jag säga. Det gjorde ont när jag kopplade. Men på en skala 1-10 så blev det en femma. Man kopplar inte hela tiden, som tur är! 

Det blir inga långkörningar. Men jag kan ta mig till affären och faktiskt handla själv. Så nu jäklar blir det maxi kan jag lova! Blir ingen storhandling kanske. Men det som behövs för en måltid. 

Nu kan jag överraska Martin med lite gomat. 

Meningslös bild. Men så roligt att få köra bil igen. Inte kört sedan vi åkte upp till Vemdalen.

Kommentera inlägget här :