Tråksöndag

Idag skulle vi byta hjullager på bilen. Men som om något någonsin går som man tänkt sig! Hjullagret som vi köpte var ju för stort. Fast man då hade kollat så det skulle passa. Ni vet när man skriver in registreringsnummret och delarna som kommer upp ska då passa. Men nej, inte detta hjullager inte. Jag blir så störd när man ska fixa och man förbereder för att det ska gå så smidigt som möjligt. 
 
I ren ilska åkte jag hem och cyklade en runda. Det är väl som man säger "all motion som blir av är bra motion".
 
Igår cyklade jag en runda på 6.22 km. Jag hade med mig telefonen eftersom cykeldatorn inte har kommit än. Jag använder mig av appen Funbeat. Tycker den fungerar bra och är kanon att styra med på datorn. Men jag längtar efter cykeldatorn. 
 
Idag blev den en runda på 9,75 km. Jag kör korta nu i början så jag lär känna cykeln ordentligt och kommit i lite bättre form. Så är jag lite rädd för att ta ut mig så jag ska få blodtrycksfall, ont i magen eller något annat. Så jag börjar försiktigt och ökar lite i taget. 
 
På onsdag ska jag teckna ett gymkort på 24/7 fitness. Men min plan är att bara ha det gymmet över sommaren. för sedan tänker jag byta till Factory Fitness. När jag var medlem på Factory så trivdes jag så bra! 
 
Jag ska försöka hålla träningen på en lugn och normal nivå. Eftersom jag blir så intensiv i min träning när jag börjar. År 2012 var jag på gymmet varje dag under en period. Det blir fort tråkigt med träningen när man "bor" på gymmet. Man tröttnar också fort när gymmet är så litet att man får vänta på löpband eller crosstrainer. 
Vilket var fallet på gymmet här i Skärblacka. Mer folk än utrymme är aldrig populärt på ett gym. 
Det ska bli intressant att se hur 24/7 fitness är. Det bästa är att man inte behöver binda upp sig ett år, så när vill byta är det bara att säga upp medlemskapet. 
 
Ska bli gött att vara aktiv regelbundet. 

Kommentera inlägget här :