Det går bra nu.

Det känns precis så! 
Livet flyter på fantastiskt nu. 
Jag har det jobba jag vill ha, jag jobbar natt, dejtar, bor i en fin lägenhet och bilen går bra. Det där med bilen är på skoj dock. Den lever sitt egna lilla liv. 

Hade någon liten episod här igår. Fick lite panik över min semester. 
Linneaenheten stänger fyra veckor och vill man då inte jobba dag så är det semester. Dock är mitt problem att jag bara har 13 betalda semesterdagar att använda och 14 obetalda. Så det innebär att jag måste använda dom obetalda. 
Och eftersom jag vill ha semester i höst så behöver jag ha dom betalda då. 
Men då fick jag en tanke om att jag ska jobba på timmermannen dom veckorna. 
Så jag gick över och pratade med chefen och hon blev väldigt glad. Och jag var så välkommen så. 
Så den paniken över obetald semester är borta. 
Så det flyter på så bra så alldeles. Och få jobba på gamla jobbet känns lite roligt. När man har varit ifrån och inte behöver ta ansvar över det extra arbetsuppgifterna. Och även när man har lite nya arbetskamrater. 

Och imorgon kommer M på middag och film. Och jag har gjort mig till och gjort chokladbollar som han har pratat om. Men han får vara nöjd med tacos till middag. 

Kommentera inlägget här :