Fundering

Jag har en fundering kring kärlek. Eller mer det här med kärlek vid första ögonkastet. 
 
Och det är endast för att jag såg Under Toscanas Sol med Diane Lane. I slutet kommer en snubbe och det verkar som det blir kärlek vid första ögonkastet. 
 
Går det ens? 
Det där jäkla klicket kungen och drottningen tjatar om. Finns det något klick? Kan det finnas ett klick bara så? 
 
Hur vet man att man orkar tillbringa resten av livet med den människan. Nae, jag vet inte om jag köper det. 
 
Ännu värr! Tänk om det bara är en som upplever klicket. Ska den människan leva själv sen? 
 
Det är tvivlaren i mig. 
 
 
 
Men å andra sidan hur fanatstiskt skulle det inte vara om det var så? Hitta sin själsfrend i ett ögonblick. 
 
Så fantastiskt att möta någon som det bara känns bra med. Som om man har känt varandra hela livet. Eller som att komma "hem".
 
Någon som man kan prata med i timmar utan att det blir tråkigt. Eller någon som man kan vara tyst med utan att det blir pinsamt och tråkigt. 
 
Någon dag när jag som minst räknar med det så kommer han. Hoppas han gillar mat, träning, umgås och se film. Sen spelar ålder inte så stor roll för mig. Lite äldre gör inget. 
 
Optimisten kryper fram ibland och överraskar. 
Taggar: tankar;

Kommentera inlägget här :